Interessante aspekter om mobilmarkedet

Jeg er faldet over nogle interessante observationer om mobilmarkedet, som uden tvivl vil interesse dig. Du sidder sikkert selv med min. ét mobilabonnement, som du måske har haft gennem adskillige år, eftersom undersøgelser viser, at 35 % af danske forbrugere har haft deres mobilabonnement i mere end 3-4 år.

Du kunne derfor godt trænge til en opdatering omkring, hvad der sker på mobilfronten i Danmark. Selvom jeg måske ikke har ret, kan du neden for læse interessante aspekter om det mobilmarked, du befinder dig på.

Hvorfor skifter forbrugere mobilselskab?

Der kan være mange årsager til at forbrugere skifter mobilselskab. Det kan være mangel på service hos udbyderen, det kan være dårlig dækning eller det kan være for høje priser i forhold til konkurrenterne. Prisen har en del at sige i forbindelse med forbrugeres ønske om at skifte mobilabonnement. Ønsket om at spare penge er således den grund som hele 44 % angiver som den væsentligste grund.

 

Hvor mange selskaber er der på markedet?

På nuværende tidspunkt findes der omkring 40 selskaber på det danske mobilmarked, hvoraf du kan se nogle af dem via denne oversigt. Hvad de forskellige selskaber differentierer sig på, er meget individuelt og kommer an på deres valgte markedsstrategi. Nogle vælger at have lave priser og spare på servicegraden, mens andre prioriterer servicen højt, hvilket til gengæld koster mere for deres kunder.

Hvilket du skal vælge, kommer derfor helt an på dig og dit behov. Men vigtigst af alt er, at der er et selskab til dig uanset dine forventninger og krav!

Antal abonnementer i Danmark.

De danske forbrugere har tilsammen ca. 7 millioner mobilabonnementer, hvorfor der er forbrugere med flere abonnementer. Et andet interessant element er teleindustriens omsætning, som i 2010 lå på hele 15,7 milliarder kroner. Der omsættes med andre ord for et svimlende beløb, hvilket gør telemarkedet til et lukrativt sted at gøre forretninger.

Hvad kan der spares på at skifte selskab?

Fra det billigste til det dyreste mobilabonnement med sammenligneligt indhold er der en prisforskel på mellem 1.230 og 2.190 kroner. Der er med andre ord en del penge at spare ved at skifte mobilabonnement. Det er dit personlige forbrug som afgøre, hvilket mobilabonnement du skal vælge, og dermed også indirekte hvor meget du kan spare.

Kilde: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *